Ga naar de hoofdinhoud
Gratis verzending vanaf 50€
Gratis retourneren
Minimale bestelwaarde 20€

Welkom op onze FAQ-pagina!

Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten, het bestelproces, de verzending en nog veel meer. 

We hebben deze veelgestelde vragen (FAQ)-pagina zorgvuldig samengesteld om je een snelle en uitgebreide bron van informatie te bieden. 

Als je meer hulp nodig heb, neem dan gerust contact op via het contactformulier.


Vragen & antwoorden over de Shop

Bestellen in de shop

In de Melitta® Shop kan je een klantenaccount aanmaken. Jouw adresgegevens worden daarbij opgeslagen. Zo hoef je deze gegevens niet bij elke bestelling opnieuw in te voeren. Je kan dit doen tijdens een bestelproces of gewoon inloggen op Mijn Account registreren.

Als je je wachtwoord bent vergeten, geen probleem: volg gewoon deze Link.

Je bestelling wordt automatisch doorgestuurd naar ons goederenbeheersysteem en meestal uiterlijk de volgende (vaak dezelfde) werkdag verpakt en overgedragen aan DHL. 

Helaas is het daarom dus niet mogelijk om achteraf wijzigingen aan te brengen. 

Omdat je bestelling automatisch wordt doorgegeven aan ons goederenbeheersysteem, is het niet mogelijk om het adres achteraf te wijzigen via je klantenaccount. 

Als dit het geval is, neem dan contact met ons op. Als je bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, is het vaak nog wel mogelijk om een wijziging door te voeren.

De vouchercode werkt niet op reeds afgeprijsde artikelen, op bundels en op refurbished artikelen.

Dit is helaas niet mogelijk. 

Neem contact met ons op via het contactformulier

Als we vragen hebben over je bestelling, kunnen we op deze manier zo snel mogelijk contact met je opnemen. Zo kunnen we ervoor zorgen dat we je producten snel kunnen leveren.
Wilt u Melitta® producten bij u in de buurt kopen? Gebruik onze winkelzoeker om de dichtstbijzijnde winkel bij u in de buurt te vinden.

het is nodig te algemene voorwaarden te accepteren en de bank te kiezen, als je voor een Ideal betaling hebt gekozen.


Betalen in de shop

Je kunt betalen met Ideal, Creditcard (Visa, Master) en PayPal. Gedetailleerde informatie vind je onder betaalmethoden
Natuurlijk hechten we veel belang aan de hoogste veiligheidsnormen. Aangezien je betaling bij ons binnenkomt via een betalingsdienstaanbieder, ontvangen wij je betalingsgegevens alleen in gecodeerde vorm. Je betalingsgegevens worden uiteraard niet opgeslagen en/of doorgegeven aan derden.

De rekeninggegevens:

Melitta Nederland BV

Deutsche Bank Amsterdam

IBAN: NL16DEUT0265464560

BIC: DEUTNL2A


Je hebt de mogelijkheid om PayPal te selecteren als betalingsmethode voor je bestelling. Als je met PayPal wilt betalen, word je na het verzenden van je bestelling doorgestuurd naar de PayPal-pagina. 
Om de betaling te verwerken, moet je nu inloggen met je PayPal-inloggegevens en de betaling bevestigen. Na het afronden van de betaling word je teruggeleid naar de Melitta® online shop en ontvang je een bevestigingspagina voor jouw bestelling. 
De betaling wordt vervolgens zoals gebruikelijk van jouw PayPal-rekening afgeschreven.

Dit is helaas niet mogelijk.

Je kunt in onze online shop betalen met MasterCard of VISA. Als je je bestelling met een creditcard wilt betalen, selecteer dan deze betaalmethode in onze check-out. Nadat je je bestelling hebt ingediend, wordt je gevraagd om de betaling af te ronden. 

Voer je creditcardgegevens in de daarvoor bestemde velden in en bevestig met “Doorgaan”. Als je wordt gevraagd om je verificatiewachtwoord in te voeren, bevestig dit dan. Na het voltooien van de transactie word je teruggeleid naar de Melitta® online shop en ontvang je een bevestigingspagina voor jouw bestelling. 

Let op: Jouw creditcardbetaling wordt eerst gereserveerd op jouw creditcardrekening wanneer je jouw bestelling indient. De definitieve afschrijving van het aankoopbedrag vindt pas plaats wanneer jouw bestelling wordt verzonden.

Zodra je een artikel hebt toegevoegd in het winkelmandje, kun je onderaan de vouchercode invoeren in het veld "vul kortingscode in". Dat kan later nog bij de samenvatting van de bestelling. Bevestig met de rode knop rechts van het invoerveld.

De korting wordt dan onder het veld weergegeven en afgetrokken van het totaalbedrag.

Om technische redenen is het helaas niet mogelijk om een vouchercode achteraf te crediteren. Je kunt een mail sturen naar [email protected], onder vermelding van het bestelnummer. We bekijken dan de mogelijkheden.

Levering & Verzending in de shop

We verzenden alle bestellingen uit onze online shop met onze verzendpartner DHL.
De verzending van uw order vindt veelal plaats binnen 3 a 4 werkdagen.

De volgende tarieven gelden voor verzending binnen Nederland: 
Vanaf een bestelwaarde van € 50,00 leveren wij gratis. 
Voor bestellingen onder € 20,00 gelden verzendkosten van € 7,95.

Dit is helaas niet mogelijk.

Zodra je pakket ons logistieke centrum heeft verlaten, ontvang je een e-mail met het trackingnummer van je pakket en een link om je zending te volgen. Er volgt geen mail met statusupdate vanuit de transporteur DHL. 

Via de link in de mail of via https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/track-en-trace kun je gemakkelijk de status van je pakket volgen en de levering plannen.


We leveren alleen bestellingen uit de winkel op www.melitta.nl uitsluitend en alleen binnen Nederland.
Omdat je bestelling automatisch wordt doorgegeven aan ons goederenbeheersysteem, is het niet mogelijk om het adres later nog te wijzigen. Als dit het geval is, neem dan contact. Als je bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, is het vaak nog wel mogelijk om een wijziging aan te brengen.
Om technische redenen hebben we helaas niet de mogelijkheid om twee of meer bestellingen na ontvangst te combineren.
Als u een klantenaccount hebt aangemaakt in de Melitta® Shop, kunt u uw adres na een verhuizing eenvoudig wijzigen na het inloggen onder “Mijn account” > “Adressen”.

Onze magazijn- en expeditiemedewerkers verwerken elke dag een groot aantal bestellingen. Helaas komt het af en toe voor dat er een ongelukje gebeurt en goederen door elkaar worden gehaald.  

 Je kunt het pakket retourneren en het aankoopbedrag wordt gerestitueerd. Kijk voor meer informatie op bestelling-annuleren-en-restitutie 

Retour

We verwijzen je hiervoor naar bestelling-annuleren-en-restitutie.

Annuleren en retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst.

Zodra we je retourzending hebben ontvangen, krijg je per e-mail de ontvangstbevestiging.

Als een artikel van jouw bestelling je niet bevalt, heb je 14 dagen de tijd om de bestelde goederen in de originele verpakking naar ons terug te sturen. 
Houd er rekening mee dat we alleen retourzendingen kunnen accepteren van artikelen die in de Melitta® online shop zijn gekocht. Als je artikelen wilt retourneren die je elders hebt gekocht, neem dan rechtstreeks contact op met de winkelier waar je dit artikelen hebt gekocht.

Melitta® draagt de kosten voor retourzendingen. 
Het terug te betalen bedrag zal aan je worden gecrediteerd na ontvangst van je pakket en onze inspectie van de artikelen. De terugbetaling gaat via dezelfde betaalmethode als van de bestelling.

Kijk eerst bij veelgestelde vragen. Heb je het antwoord niet gevonden, neem dan contact met ons op via [email protected] en vermeld hierbij het bestelnummer.

Producten

We bieden een selectie in onze categorieën “Reserve onderdelen” direct hier in de online shop. 
Staat het gewenste onderdeel er niet bij, kijk dan eens bij een van onze partners www.directrepair.bewww.partsnl.nl of www.onderdelen.nl.

Je kan de juiste vervangkan in onze shop vinden aan de hand van het typenummer van je koffiemachine. Je vindt dit typenummer op het typeplaatje aan de onderzijde van je koffiezetapparaat. 

We hebben een aparte categorie voor de vervangkannen voor onze populaire koffiemachines geïntegreerd onder vervangkannenin de shop.

We geven artikelen die om verschillende redenen door onze klanten zijn teruggestuurd een tweede kans, omdat ze echt veel te goed zijn om weg te gooien. 

De apparaten worden geïnspecteerd en zorgvuldig gereviseerd door onze gekwalificeerde technici en vooral grondig gereinigd - van binnen en van buiten. Elke opknapbeurt wordt afgesloten met een functietest en een veiligheidstest. Daarna labelen we de apparaten met een zegel. 

En omdat we zo overtuigd zijn van de kwaliteit van onze apparaten, bieden we ook 2 jaar garantie op gereviseerde apparaten. Meer informatie vind je hier: Refurbished volautomaten en Refurbisehd koffiemachines.

De beschikbaarheid van bepaalde refurbished apparaten kan niet van tevoren worden bepaald. We hebben altijd maar een zeer beperkt aantal van elk product op voorraad. Het is de moeite waard om regelmatig te kijken in de twee categorieën Refurbished volautomatische espressomachines en Refurbished koffiemachines.
Je kan jouw Melitta® volautomatische espressomachine registreren onder registratie espressomachine.

Mijn account

De nieuwe Melitta® online shop is sinds maart 2025 beschikbaar. Helaas was het technisch niet mogelijk om jouw eerder aangemaakte registratiegegevens hiervoor over te zetten. Registreer je opnieuw onder Mijn account. 
Als je je na maart 2025 hebt geregistreerd en problemen ondervindt bij het inloggen, komt dit waarschijnlijk door een onjuist wachtwoord. Gebruik de functie Wachtwoord vergeten.

Met de nieuwe Melitta® online shop is MyMelitta vervangen door het gedeelte Mijn account. Hier kan je bijvoorbeeld jouw persoonlijke gegevens, adressen en abonnementen beheren en jouw bestellingen en verlanglijstje bekijken.
In maart 2025 hebben we de Melitta® online shop voor je gemoderniseerd, maar helaas was het technisch niet mogelijk om de historische bestellingen over te zetten. Daarom worden alle bestellingen vanaf maart 2025 weergegeven in het gedeelte Mijn account, maar niet de bestellingen daarvoor.

In de Melitta® Shop kan je  een klantenaccount aanmaken. Jouw adresgegevens worden daarbij opgeslagen. Zo hoef je deze gegevens niet bij elke bestelling opnieuw in te voeren. Je kunt dit doen tijdens een bestelproces of direct hier: Klantaccount aanmaken
 Als u uw wachtwoord bent vergeten, geen probleem: volg deze link.

Als we vragen hebben over je bestelling, nemen we zo snel mogelijk contact met je op, zodat we je producten zo snel mogelijk kunnen leveren.
Als je een klantenaccount hebt aangemaakt in de Melitta® Shop, kan je jouw adres na een verhuizing eenvoudig wijzigen na het inloggen onder “Mijn account” > “Adressen”.