Ga naar de hoofdinhoud
Gratis verzending vanaf 50€
Gratis retourneren
Minimale bestelwaarde 20€

Welkom op onze FAQ-pagina!

Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten, het bestelproces, de verzending en nog veel meer. 

We hebben deze veelgestelde vragen (FAQ)-pagina zorgvuldig samengesteld om u een snelle en uitgebreide bron van informatie te bieden. 

Als u meer hulp nodig heeft, neem dan gerust contact op via het contactformulier.


Vragen & Antwoorden over de Shop

Bestellen in de shop

In de Melitta® Shop kunt u een klantenaccount aanmaken. Uw adresgegevens worden daarbij opgeslagen. Zo hoeft u deze gegevens niet bij elke bestelling opnieuw in te voeren. U kunt dit doen tijdens een bestelproces of gewoon inloggen op Mijn Account registreren.

Als je je wachtwoord bent vergeten, geen probleem: volg gewoon deze Link.

Je bestelling wordt automatisch doorgestuurd naar ons goederenbeheersysteem en meestal uiterlijk de volgende (vaak dezelfde) werkdag verpakt en overgedragen aan DHL. Helaas is het daarom niet mogelijk om achteraf wijzigingen aan te brengen. Als je een wijziging wilt aanbrengen, neem dan contact op via contact
Omdat je bestelling automatisch wordt doorgegeven aan ons goederenbeheersysteem, is het niet mogelijk om het adres achteraf te wijzigen via je klantenaccount. Als dit het geval is, neem dan contact met ons op. Als je bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, is het vaak nog wel mogelijk om een wijziging door te voeren.
Als je problemen hebt met het inwisselen van je individuele vouchercode, stuur ons dan een korte e-mailwaarin je ons vertelt om welke code het gaat en waarin je het probleem kort beschrijft. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Dit is helaas niet mogelijk.
Als we vragen hebben over je bestelling, kunnen we op deze manier zo snel mogelijk contact met je opnemen. Zo kunnen we ervoor zorgen dat we je producten snel kunnen leveren.
Wilt u Melitta® producten bij u in de buurt kopen? Gebruik onze winkelzoeker om de dichtstbijzijnde winkel bij u in de buurt te vinden.
Onze magazijn- en expeditiemedewerkers verwerken elke dag een groot aantal bestellingen. Helaas komt het af en toe voor dat er een ongelukje gebeurt en goederen door elkaar worden gehaald. Gebruik in zo'n geval het retourlabel dat bij je pakket zit, noteer de fout en we sturen je onmiddellijk de juiste goederen toe.

Betalen in de shop

Je kunt betalen met Ideal, Creditcard (Visa, Master) en PayPal. Gedetailleerde informatie vind je onder Betalingsmethoden.
Betaalmethode op factuur is niet mogelijk.
Natuurlijk hechten we veel belang aan de hoogste veiligheidsnormen. Aangezien je betaling bij ons binnenkomt via een betalingsdienstaanbieder, ontvangen wij je betalingsgegevens alleen in gecodeerde vorm. Je betalingsgegevens worden uiteraard niet opgeslagen en/of doorgegeven aan derden.

De factuur dient direct betaald te worden.
De rekeninggegevens voor het betalen van uw factuur zijn:

Melitta Nederland BV

Deutsche Bank Amsterdam

IBAN: NL16DEUT0265464560

BIC: DEUTNL2A


Je hebt de mogelijkheid om PayPal te selecteren als betalingsmethode voor je bestelling. Als je met PayPal wilt betalen, word je na het verzenden van je bestelling doorgestuurd naar de PayPal-pagina. 
Om de betaling te verwerken, moet je nu inloggen met je PayPal-inloggegevens en de betaling bevestigen. Na het afronden van de betaling wordt u teruggeleid naar de Melitta® online shop en ontvangt u een bevestigingspagina voor uw bestelling. 
 De betaling wordt vervolgens zoals gebruikelijk van uw PayPal-rekening afgeschreven.

Dit is helaas niet mogelijk.

Je kunt in onze online shop betalen met MasterCard of VISA. Als je je bestelling met een creditcard wilt betalen, selecteer dan deze betaalmethode in onze check-out. Nadat je je bestelling hebt ingediend, wordt je gevraagd om de betaling af te ronden. 

Voer je creditcardgegevens in de daarvoor bestemde velden in en bevestig met “Doorgaan”. Als je wordt gevraagd om je verificatiewachtwoord in te voeren, bevestig dit dan. Na het voltooien van de transactie wordt u teruggeleid naar de Melitta® online shop en ontvangt u een bevestigingspagina voor uw bestelling. 

 Let op: Uw creditcardbetaling wordt eerst gereserveerd op uw creditcardrekening wanneer u uw bestelling indient. De definitieve afschrijving van het aankoopbedrag vindt pas plaats wanneer uw bestelling wordt verzonden.

Levering onder rembours is niet mogelijk!

In de laatste stap van je bestelling heb je de mogelijkheid om een voucher in te wisselen. Voer de kortingscode in het daarvoor bestemde veld in en bevestig de invoer met de rode knop rechts van het invoerveld. De korting wordt dan onder het veld weergegeven en afgetrokken van het totaalbedrag.
Normaal gesproken kan slechts één voucher per bestelling worden ingewisseld. Mocht dit toch mogelijk zijn, dan communiceren we dit expliciet in de vouchervoorwaarden.
Om technische redenen is het helaas niet mogelijk om een vouchercode achteraf te crediteren. Neem contact op met onze klantenservice met dit verzoek. Zij hebben de mogelijkheid om uw oude bestelling te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen met de vouchercode. U kunt ook zelf een nieuwe bestelling plaatsen en de klantenservice van Melitta® informeren over de annulering van de vorige bestelling. Houd er rekening mee dat we er altijd naar streven om uw bestellingen zo snel mogelijk te leveren. Daarom verwerkt en verzendt onze verzendafdeling alle bestellingen binnen een zeer kort tijdsbestek na ontvangst van de bestelling. Om ervoor te zorgen dat je onjuiste bestelling alsnog geannuleerd kan worden, vragen we je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.

Levering & Verzending in de shop

We verzenden alle bestellingen uit onze online shop met onze verzendpartner DHL.
Meer gedetailleerde informatie over onze huidige levertijden vind je hier.  (LINK ACTIVEREN)

De volgende tarieven gelden voor verzending binnen Nederland: 
Vanaf een bestelwaarde van € 50,00 leveren wij gratis. 
Voor bestellingen onder € 20,00 gelden verzendkosten van € 7,95.

Dit is helaas niet mogelijk.
Zodra je pakket ons logistieke centrum heeft verlaten, ontvang je een e-mail met het trackingnummer van je pakket en een link om je zending te volgen. Zo kun je gemakkelijk de status van je pakket volgen en de levering plannen.
We leveren alleen bestellingen uit de winkel op www.melitta.nl uitsluitend en alleen binnen Nederland.
Omdat je bestelling automatisch wordt doorgegeven aan ons goederenbeheersysteem, is het niet mogelijk om het adres later nog te wijzigen. Als dit het geval is, neem dan contact. Als je bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, is het vaak nog wel mogelijk om een wijziging aan te brengen.
Om technische redenen hebben we helaas niet de mogelijkheid om twee of meer bestellingen na ontvangst te combineren.
Als u een klantenaccount hebt aangemaakt in de Melitta® Shop, kunt u uw adres na een verhuizing eenvoudig wijzigen na het inloggen onder “Mijn account” > “Adressen”.
Onze magazijn- en expeditiemedewerkers verwerken elke dag een groot aantal bestellingen. Helaas komt het af en toe voor dat er een ongelukje gebeurt en goederen door elkaar worden gehaald. Gebruik in zo'n geval het retouretiket dat bij je pakket zit, noteer daar de fout en we sturen je onmiddellijk de juiste goederen toe.

Retour

Het terug te betalen bedrag wordt aan u gecrediteerd nadat wij uw pakket hebben ontvangen en de goederen hebben gecontroleerd. Melitta® neemt de kosten van de retourzending voor haar rekening. 

 Klik hier voor de annuleringsvoorwaarden en het annuleringsformulier.

Bij je pakket zit een retouretiket. Plak dit op het pakket en breng het naar het postkantoor. Zorg ervoor dat je het originele adreslabel overplakt, zodat DHL het pakket zonder problemen kan retourneren. Vul het bijgevoegde annuleringsformulier in en voeg dit bij het pakket.

Klik hier voor de annuleringsvoorwaarden en het annuleringsformulier.

Zodra we je retourzending hebben ontvangen, word je per e-mail op de hoogte gebracht van de status.

Als een artikel van uw bestelling u niet bevalt, hebt u 14 dagen de tijd om de bestelde goederen ongebruikt en in de originele verpakking naar ons terug te sturen. 
 Houd er rekening mee dat we alleen retourzendingen kunnen accepteren van artikelen die in de Melitta® online shop zijn gekocht. Als u artikelen wilt retourneren die u elders hebt gekocht, neem dan rechtstreeks contact op met de winkelier waar u deze artikelen hebt gekocht.

Melitta® draagt de kosten voor retourzendingen. Gebruik alleen het retouretiket dat bij de zending is ingesloten. Als er geen retouretiket bij uw zending is ingesloten, kunt u via contact er een bij ons aanvragen.
Het terug te betalen bedrag zal aan je worden gecrediteerd na ontvangst van je pakket en inspectie van de goederen bij ons. De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die u hebt gekozen toen u uw bestelling plaatste. Melitta® neemt de kosten van de retourzending voor zijn rekening.

Als een product niet voldoet aan de kwaliteitsnormen van Melitta®, kunt u binnen 2 jaar een klacht indienen over defecte goederen. Neem contact op met onze klantenservice om de klacht te verwerken. 
 Houd er rekening mee dat we alleen retourzendingen en klachten kunnen accepteren voor artikelen die in de Melitta® online shop zijn gekocht. Als u een klacht wilt indienen over artikelen die u elders hebt gekocht, neem dan rechtstreeks contact op met de winkelier bij wie u deze artikelen hebt gekocht.

Producten

Om reserveonderdelen te bestellen, kun je direct contact opnemen met onze after sales service. Zij geven je het best mogelijke advies. 
We bieden ook een selectie in onze categorieën “Reserve onderdelen” direct hier in de online shop.

Je kunt de juiste vervangende kan in onze shop vinden aan de hand van het typenummer van je koffiemachine. Je vindt dit typenummer op het typeplaatje op de voet van je machine. We hebben een aparte categorie voor de vervangende kannen voor onze populaire koffiemachines geïntegreerd onder warmhoudkannen in de shop.
We geven artikelen die om verschillende redenen door onze klanten zijn teruggestuurd een tweede kans, omdat ze echt veel te goed zijn om weg te gooien. De apparaten worden geïnspecteerd en zorgvuldig gereviseerd door onze gekwalificeerde technici en vooral grondig gereinigd - van binnen en van buiten. Elke opknapbeurt wordt afgesloten met een functietest en een veiligheidstest. Daarna labelen we de apparaten met een zegel. En omdat we zo overtuigd zijn van de kwaliteit van onze apparaten, bieden we ook 2 jaar garantie op gereviseerde apparaten. Meer informatie vind je hier: Gereviseerde volautomaten en Gereviseerde koffiemachines.
De beschikbaarheid van bepaalde refurbished apparaten kan niet van tevoren worden bepaald. We hebben altijd maar een zeer beperkt aantal van elk product op voorraad. Het is de moeite waard om regelmatig te kijken in de twee categorieën Refurbished volautomatische espressomachines en Refurbished koffiemachines.
U kunt uw Melitta® volautomatische espressomachine registreren onder registratie espressomachine.

Mijn account

De nieuwe Melitta® online shop is sinds maart 2025 beschikbaar. Helaas was het technisch niet mogelijk om uw eerder aangemaakte registratiegegevens hiervoor over te zetten. Registreer u opnieuw onder Mijn account. 
Als je je na maart 2025 hebt geregistreerd en problemen ondervindt bij het inloggen, komt dit waarschijnlijk door een onjuist wachtwoord. Gebruik de functie Wachtwoord vergeten.

Met de nieuwe Melitta® online shop is MyMelitta vervangen door het gedeelte Mijn account. Hier kunt u bijvoorbeeld uw persoonlijke gegevens, adressen en abonnementen beheren en uw bestellingen en verlanglijstje bekijken.
In maart 2025 hebben we de Melitta® online shop voor je gemoderniseerd, maar helaas was het technisch niet mogelijk om de historische bestellingen over te zetten. Daarom worden alle bestellingen vanaf maart 2025 weergegeven in het gedeelte Mijn account, maar niet de bestellingen daarvoor.

In de Melitta® Shop kunt u een klantenaccount aanmaken. Uw adresgegevens worden daarbij opgeslagen. Zo hoeft u deze gegevens niet bij elke bestelling opnieuw in te voeren. U kunt dit doen tijdens een bestelproces of direct hier: Klantaccount aanmaken. 
 Als u uw wachtwoord bent vergeten, geen probleem: volg deze link.

Als we vragen hebben over je bestelling, nemen we zo snel mogelijk contact met je op, zodat we je producten zo snel mogelijk kunnen leveren.
Als u een klantenaccount hebt aangemaakt in de Melitta® Shop, kunt u uw adres na een verhuizing eenvoudig wijzigen na het inloggen onder “Mijn account” > “Adressen”.