Onze gratis Melitta® Companion App helpt je bij de bediening van je volautomatische espressomachine. Of het nu nuttige stapsgewijze instructies voor de reiniging en het ontkalken zijn, informatie over het genieten van koffie of comfortabele servicefuncties: download de app en ontdek de vele mogelijkheden van je volautomatische espressomachine!
Of kijk op Youtube wat deze handige app allemaal kan doen
Hoewel onze app is geoptimaliseerd voor smartphones, is deze over het algemeen compatibel met tablets en functioneel. Om de app op een iPad te installeren, moet het filter in de app store worden gewijzigd van 'Alleen iPad-apps' naar 'Alleen iPhone-apps'. Dan is de Melitta® Connect-app op de iPad te vinden en te installeren.
Download de app voor tablet of smartphone in de Google Play Store of de Apple App Store.
Hoewel onze app is geoptimaliseerd voor smartphones, is deze in principe ook compatibel en goed functionerend met tablets.
Om de app op een iPad te installeren, moet in de App-Store de filter van "Alleen iPad-apps" naar "Alleen iPhone-apps" worden omgezet.
Dan is de Melitta®-Connect-App traceerbaar en kan deze op de iPad worden geïnstalleerd.
Controleer eerst of noch de smartphone noch de Barista Smart® met een ander apparaat is verbonden.
Let op: De Bluetooth-verbinding moet tot stand worden gebracht via de app en niet via de apparaat instellingen van de smartphone.
Indien je de smartphone reeds via de apparaat instellingen hebt verbonden, wis dan eerst de pairing en breng een verbinding tot stand via de app. Om een verbinding tot stand te brengen met de Barista Smart® , moet eerst de pairing (eerste keer verbinden) zijn gelukt.
Activeer Bluetooth op jouw smartphone en controleer of je met het internet bent verbonden. Activeer de Bluetooth-pairing in het menu van jouw volautomatische espressomachine onder Bluetooth → Verbinden (60 seconden-teller telt af).
Zoek in de app onder Verbinding met het apparaat naar jouw Barista Smart® (serienummer) en selecteer deze om te verbinden. Na deze eenmalige pairing hoeft de verbinding met de Barista Smart® alleen nog maar te worden geactiveerd in de app.
Zoek daarvoor weer in de app onder Verbinding met het apparaat naar jouw Barista Smart® (serienummer) en selecteer deze om te verbinden. De smartphone moet zich bevinden binnen een ontvangstbereik (circa 5 tot 10 meter) en Bluetooth moet zijn geactiveerd.
Bij problemen met de verbinding wis je alle bestaande verbindingen in het menu van uw Barista Smart® onder Instellingen → Bluetooth → Fabrieksreset. Wis evt. de pairing in uw mobiele telefoon onder Instellingen → Bluetooth → Barista-serienummer selecteren → Verbinding opheffen/wissen. Nu kan je opnieuw pairen en een verbinding tot stand brengen.
Indien u een probleem hebt met de Melitta®-Connect-App, controleer dan eerst of de actuele app-versie is geïnstalleerd.
Als er verder een probleem optreedt met de app, neem dan contact op met onze Aftersales service.
Geef bij de probleembeschrijving ook de volgende gegevens op:
- Serienummer van de volautomatische espressomachine
- Softwareversie van de volautomatische espressomachine (menu: Instellingen > Softwareversie)
- Producent, model en besturingssysteem van de smartphone - App-versie (staat in de colofon van de app)
- Stapsgewijze beschrijving van hoe het probleem is opgetreden (evt. met foto's)
De Melitta®-Connect-App kan worden gebruikt op alle Android-smartphones vanaf Android 4.3.
Apple-toestellen worden vanaf IPhone 5s onder iOS 10 en later ondersteund. Bovendien is een Bluetooth Low Energy-ondersteuning noodzakelijk.
In de Bluetooth-instellingen van het besturingssysteem wordt uitsluitend het serienummer van de Barista Smart® weergegeven, niet de naam van de volautomatische espressomachine.
De app biedt de mogelijkheid om de inhoud in de talen Duits, Engels, Nederlands, Frans, Lets, Litouws, Pools, Russisch, Chinees en Koreaans weer te geven.
De app kiest automatisch die taal die in het mobiele apparaat als taal van het besturingssysteem is gekozen of ingesteld.
Onder Android is het grootste deel van de inhoud meteen zichtbaar. Inhoud met een in vergelijking groot bestandsformaat (bijv. tutorials) heeft echter een langere laadduur nodig, zodat deze inhoud in eerste instantie ontbreekt of in de oude versie (bij de wisseling van apparatuur) wordt weergegeven.
Onder iOS wordt, nadat de land- en apparaatselectie of de apparaatwisseling is gelukt, alle app-inhoud volledig geladen, voordat je deze kunt zien. De duur van het laadproces is afhankelijk van de kwaliteit van jouw internetverbinding. Zorg daarom voor een stabiele internetverbinding.
Je kunt uw Barista Smart® via Siri Short Cuts besturen. Maak in de app onder "Korte commando's" op jouw IOS-toestel een nieuw commando aan en zoek naar de Melitta-Connect-App.
Hier zie je alle beschikbare Siri Short Cuts en kan je bijvoorbeeld een kort commando aanmaken voor jouw opgeslagen, favoriete recept.