Welke mobiele telefoons worden door de Melitta®-Connect-App ondersteund?
De Melitta®-Connect-App kan worden gebruikt op alle Android-smartphones vanaf Android 4.3. Apple-toestellen worden vanaf IPhone 5s onder iOS 10 en later ondersteund. Bovendien is een Bluetooth Low Energy-ondersteuning noodzakelijk.
Waar kan ik de Melitta®-Connect-App downloaden?
Controleer eerst of uw smartphone wordt ondersteund door de Melitta®-Connect-App. Voor de installatie is 50 Mb (Android), of 70 Mb (iOS) aan vrije geheugencapaciteit noodzakelijk. U kunt de app onder "Melitta® Connect" uit de Google Playstore of de iOS-App-Store downloaden. Voor de volledige synchronisatie van de app-inhoud is bij de eerste keer opstarten van de app ook een bestaande en stabiele internetverbinding noodzakelijk.
Kan ik de Melitta®-Connect-App ook met mijn tablet gebruiken?
Hoewel onze app is geoptimaliseerd voor smartphones, is deze in principe ook compatibel en goed functionerend met tablets. Om de app op een iPad te installeren, moet in de App-Store de filter van "Alleen iPad-apps" naar "Alleen iPhone-apps" worden omgezet. Dan is de Melitta®-Connect-App traceerbaar en kan deze op de iPad worden geïnstalleerd.
Ik heb een probleem met de Melitta®-Connect-App!
Indien u een probleem hebt met de Melitta®-Connect-App, controleer dan eerst of de actuele app-versie is geïnstalleerd. Als er verder een probleem optreedt met de app, neem dan contact op met onze klantenservice. Geef bij de probleembeschrijving ook de volgende gegevens op: - Serienummer van de volautomatische koffiemachine - Softwareversie van de volautomatische koffiemachine (menu: Instellingen > Softwareversie) - Producent, model en besturingssysteem van de smartphone - App-versie (staat in de colofon van de app) - Stapsgewijze beschrijving van hoe het probleem is opgetreden (evt. met foto's)
Tussen de smartphone en de volautomatische koffiemachine kan geen verbinding tot stand worden gebracht!
Controleer eerst of noch de smartphone noch de volautomatische koffiemachine met een ander apparaat is verbonden. De Bluetooth-verbinding moet tot stand worden gebracht via de app en niet via de apparaatinstellingen van de smartphone. Indien u de smartphone reeds via de apparaatinstellingen hebt verbonden, wis dan eerst de pairing en breng een verbinding tot stand via de app. Om een verbinding tot stand te brengen met de volautomatische koffiemachine, moet eerst de pairing (eerste keer verbinden) zijn gelukt. Activeer Bluetooth op uw smartphone en controleer of u met het internet bent verbonden. Activeer de Bluetooth-pairing in het menu van uw volautomatische koffiemachine onder Bluetooth → Verbinden (60 seconden-teller telt af). Zoek in de app onder Verbinding met het apparaat naar uw volautomatische koffiemachine (serienummer) en selecteer deze om te verbinden. Na deze eenmalige pairing hoeft de verbinding met de volautomatische koffiemachine alleen nog maar te worden geactiveerd in de app. Zoek daarvoor weer in de app onder Verbinding met het apparaat naar uw volautomatische koffiemachine (serienummer) en selecteer deze om te verbinden. De smartphone moet zich bevinden binnen een ontvangstbereik (circa 5 tot 10 meter) en Bluetooth moet zijn geactiveerd. Bij problemen met de verbinding wist u alle bestaande verbindingen in het menu van uw Barista Smart® onder Instellingen → Bluetooth → Fabrieksreset. Wis evt. de pairing in uw mobiele telefoon onder Instellingen → Bluetooth → Barista-serienummer selecteren → Verbinding opheffen/wissen. Nu kunt u opnieuw pairen en een verbinding tot stand brengen.
Ik heb problemen om een verbinding tot stand te brengen tussen mijn Android-toestel en de Barista.
In de volgende folder worden mogelijke oplossingen beschreven voor vaak voorkomende verbindingsproblemen bij Android-toestellen: folder
Waarom moet voor de opbouw van de verbinding onder Android toegang tot de locatie worden verleend?
De vrijgave van de locatie is een systeemvoorwaarde van Android voor het gebruik van Bluetooth. Naast uw rechten moet ook de toegang tot de locatie in uw Android-instellingen zijn geactiveerd. Er worden echter geen locatiegegevens geregistreerd of opgeslagen.
Waarom kan ik de knop van de waterfilter binnen de apparaatinstellingen van de app niet bedienen?
De beoogde knop kan niet worden geselecteerd. Aanmelden, vervangen of verwijderen van een waterfilter kan uitsluitend worden uitgevoerd in de instellingen van de Barista Smart. Meer informatie treft u aan in de tutorials of de gebruiksaanwijzing.
Waarom vind ik mijn Barista Smart niet in de besturingsinstellingen van het Bluetooth-systeem van mijn mobiele apparaat?
In de Bluetooth-instellingen van het besturingssysteem wordt uitsluitend het serienummer van de Barista Smart weergegeven, niet de naam van de volautomatische koffiemachine.
Kan ik het apparaat inschakelen via de app?
Er is een bestaande Bluetooth-verbinding nodig, zodat de app de functies van de Barista Smart kan uitvoeren. Wanneer de Barista Smart is uitgeschakeld, is een dergelijke Bluetooth-verbinding niet mogelijk. Dientengevolge kan het apparaat niet worden ingeschakeld via de app.
Welke taal gebruikt de app?
De app biedt de mogelijkheid om de inhoud in de talen Duits, Engels, Nederlands, Frans, Lets, Litouws, Pools, Russisch, Chinees en Koreaans weer te geven. De app kiest automatisch die taal die in het mobiele apparaat als taal van het besturingssysteem is gekozen of ingesteld.
Hoe ontkoppel ik mijn mobiele apparaat correct van de Barista Smart?
Tik in de app rechts boven in de hoek op het symbooltje van de volautomatische koffiemachine. Hier staat met welke Barista u bent verbonden en daar kunt u op "Verbinding ontkoppelen" tikken.
Waarom kan ik de recepten niet offline wijzigen?
Recepten wijzigen is om technische redenen uitsluitend mogelijk in het kader van een bestaande verbinding tussen uw mobiele eindtoestel en de Barista Smart.
Kunnen er twee apparaten parallel met de Barista Smart worden verbonden?
Een parallelle koppeling van twee mobiele apparaten met de Barista Smart is niet mogelijk.
Is de app compatibel met een Smart Watch?
Momenteel hebben wij geen specifieke app voor Smart Watches gepubliceerd.
Hoe kan de inhoud van de Melitta®-Connect-App® onder iOS in het Lets/Litouws worden weergegeven?
Lets/Litouws worden door Apple niet als "iPhone-talen" aangeboden. Desalniettemin kunnen apps en websites die Lets/Litouws ondersteunen, in deze talen worden weergegeven. Navigeer hiervoor als volgt: "Instellingen" --> "Algemeen" --> "Taal & regio". Kies de optie "Andere talen" en voeg dan de taal Lets/Litouws toe. Er wordt dan een aanwijzing gegeven voor het gebruik van de gekozen talen. Kies "Lets/Litouws prioriteren". De voorkeurstaal verschijnt vervolgens op de eerste positie onder de menuoptie "Voorkeursvolgorde talen". Apps en websites gebruiken altijd de eerste taal die in deze lijst wordt ondersteund. Alle andere inhoud van het mobiele eindtoestel wordt in de gekozen "iPhone-taal" weergegeven.
Waarom wordt bepaalde inhoud van de app niet of slechts gedeeltelijk weergegeven?
Onder Android is het grootste deel van de inhoud meteen zichtbaar. Inhoud met een in vergelijking groot bestandsformaat (bijv. tutorials) heeft echter een langere laadduur nodig, zodat deze inhoud in eerste instantie ontbreekt of in de oude versie (bij de wisseling van apparatuur) wordt weergegeven. Onder iOS wordt, nadat de land- en apparaatselectie of de apparaatwisseling is gelukt, alle app-inhoud volledig geladen, voordat u deze kunt zien. De duur van het laadproces is afhankelijk van de kwaliteit van uw internetverbinding. Zorg daarom voor een stabiele internetverbinding.
Kan mijn Barista Smart via Alexa, Google Home, Siri-Shortcuts of overige spraakwizards worden bediend?
U kunt uw Barista via Siri Short Cuts besturen. Maak in de app onder "Korte commando's" op uw IOS-toestel een nieuw commando aan en zoek naar de Melitta-Connect-App. Hier ziet u alle beschikbare Siri Short Cuts en kunt u bijvoorbeeld een kort commando aanmaken voor uw opgeslagen, favoriete recept.
De opgeslagen profielen zijn gewist. Een verbinding tussen de Barista Smart en een mobiel apparaat is niet meer mogelijk. Het apparaat is automatisch gereset naar de fabrieksinstellingen.
Neem rechtstreeks contact op met onze klantenservice.
Waarom crasht de app?
Vanwege alle verschillende mobiele apparaten is een algemene Help niet echt mogelijk. Vaak is de crash van de app te wijten aan een vol geheugen van het mobiele apparaat. Sluit de ongebruikte toepassingen en maak eventueel het geheugen leeg.
Waarom heeft mijn Barista Smart niet de Bluetooth-symbolen die in de app zijn afgebeeld?
De integratie van de Bluetooth-symbolen vond plaats bij softwareversie 0258-00 21 -008 Disp 0123.
Waarin verschillen de individuele Bluetooth-symbolen van de Barista Smart?
Het symbool brandt wit: de Bluetooth-module is actief. De pairing-modus is nog niet gestart.
Het symbool knippert blauw: de pairing-modus is gestart. Binnen 60 seconden kan de verbinding tot stand worden gebracht tussen de Barista Smart en een mobiel apparaat.
Het symbool brandt blauw: de totstandbrenging van de verbinding is gelukt.
Het symbool brandt rood: de pairing wordt uitgevoerd. De versleuteling tussen de Barista Smart en de Melitta®-Connect-App is niet correct opgebouwd. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren, omdat het mobiele apparaat verkeerd is verbonden met de Barista Smart via de Bluetooth-systeeminstellingen.
Het symbool brandt geel/oranje (alleen bij iOS): de versleutelde verbinding is ontkoppeld, omdat het mobiele eindtoestel gedurende een langere tijd (ca. 60 seconden) niet is gebruikt. De verbinding kunt u herstellen door de Melitta®-Connect-App opnieuw te openen.